Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Kalite Geliştirme ve Kurumsal İzleme Koordinatörlüğü

Eğitim Politikası

T.C.

ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ

EĞİTİM POLİTİKASI

 

Kurum misyonu, vizyonu, temel değerleri, stratejik amaç ve hedefleriyle uyumlu olarak eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme, toplumsal katkı ve yönetim süreçlerini bütüncül ve sürdürülebilir bir yaklaşım ile gerçekleştirmeyi ilke edinen Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Politikası;

  1. Çağdaş, sürdürülebilir ve kapsayıcı bir yaklaşım ile öğrenci odaklı eğitim modelini benimseyen,
  2. Çağın gereksinimleri doğrultusunda bilgi ve teknolojiyi etkili bir şekilde kullanabilme yetkinliğini destekleyen,
  3. Girişimcilik, yenilikçilik, yaratıcılık temelinde öğrencilerin gelişimsel becerilerini destekleyen,
  4. Öğrencilerini proje temelli öğrenmeye teşvik eden ve destekleyen,
  5. Öğrencilerin sadece akademik başarılarını değil, aynı zamanda sosyal etkileşimlerini, liderlik deneyimlerini, ekip çalışmasına katılımını ve benzeri kişisel gelişim unsurlarını da dikkate alan,
  6. Klasik ölçme araçlarının yanı sıra, proje çalışmaları, sunumlar, araştırma raporları gibi yetkinliğe dayalı yöntemlerin kullanımına teşvik eden,
  7. Çevre ve toplum bilinci olan, etik değerlere sahip nitelikli öğrencilerin yetişmesini amaçlayan,
  8. Öğrencilerin gelişimlerine katkı sağlayacak alternatif programlara (çift anadal, yandal vb.) yönelik farkındalıklarını destekleyen,
  9. Bilimsel anlayışın ve gelişimin öncüsü lisansüstü eğitim programlarında niteliği ve çeşitliliği dikkate alan,
  10. Eğitim planlamalarında özel gereksinimli paydaşları dikkate alan ve eğitimde eşit fırsatlar sunan,
  11. Öğrenme ve öğretme süreçlerinde alternatif modelleri, dijital teknoloji ve kaynakları, pedagojik becerileri etkin olarak kullanabilmek için eğiticilerin eğitimine önem veren,
  12. Çevrimiçi öğrenme platformlarının kullanımını teşvik eden, dijital öğrenme materyallerinin geliştirilmesini destekleyen,
  13. Eğitim sürecinde iş dünyasının ve sektörün beklentilerini dikkate alarak öğrencilerini uygulama içinde yetiştirmeyi önceleyen, sonrasında istihdam alanlarında mezunlarını sürekli destekleyen,
  14. Yaşam boyu öğrenmeyi destekleyen kişisel ve mesleki gelişim olanaklarını paydaşlarına sunan,
  15. Uluslararası standartlar ile uyumlu eğitim için program akreditasyonlarını destekleyen,
  16. Uluslararası ortak diploma ve değişim programlarına katılımı teşvik eden,
  17. Kalite odaklı anlayış ile iç ve dış paydaşlardan aldığı dönütleri eğitim süreçlerinde planlama ve uygulamada gelişim amaçlı kullanan

bir üniversite olma anlayışı ile eğitim öğretim süreçlerini sürekli izlemeyi ve iyileştirmeyi kapsar.

Ekler

POL-005 Eğitim Politikası.pdf
Stratejik Plan - Eğitim Politikası İlişki Matrisi.xlsx